, ,

Algemene ledenvergadering op 28 oktober 2019

28 oktober 2019 organiseert de Burgerwindcoöperatie West-Betuwe de volgende algemene ledenvergadering van dit jaar. Er zijn twee belangrijke agenda punten. De leden kunnen stemmen over de definitieve jaarrekening 2018. Maar vooral praten we naar aanleiding van de sessies tijdens de vorige ALV over het kader voor de bestemming van de winst. Alle aanwezige leden kunnen deze avond ook stemmen op de voorzet van het bestuur hoe we winst van de coöperatie gaan besteden.

Er zijn vier deelgebieden benoemd, dat zijn:
1. Duurzame opwek met nieuwe projecten
2. Duurzaamheid gaat verder dan energie
3. Warmtetransitie, van het gas af
4. De regio uit

Tijdens de sessies op 21 mei waren de leden het erover eens dat een breed scala van nieuwe projecten kan worden ondersteund, met de criteria: lokaal, duurzaam en met een laag risico. Het hart van de leden ligt duidelijk bij de regio. Het bestuur denkt daarom aan lokale projecten met bijvoorbeeld zonneweides en een voedselbos. Warmtetransitie vond men op 21 mei nog heel complex; het is ook nog onduidelijk hoe dat coöperatief zou kunnen. Onze leden gaven aan graag in concrete projecten te willen investeren.

Eind september ontvangen de leden het voorstel van het bestuur over het bestemmen van de winst. Leden kunnen daar per e-mail op reageren. Tijdens de ALV op 28 oktober behandelen we alle binnengekomen vragen. Vind je het belangrijk om mee te praten over de winstbestemming? Noteer 28 oktober in je agenda!

0 antwoorden

Meepraten?